Oldalak

2011. április 15., péntek

Macaron!

Elkészült életem első macaronja, és hát mit is mondjak meg vagyok elégedve vele :-). Persze azért nem tökéletes, de elsőnek nem rossz! Talpacskája lett, csak kicsit csúcsos maradt a teteje, gondolom nem volt elég folyékony a masszám. A recept egy francia könyvből származik, (előző postnál látható) a neve:
Macarons á la noix de coco:
A macaronokhoz:
- 125 g mandula por
- 205 g porcukor
- 100 g tojásfehérje (1 napig szobahőmérsékleten pihentetett)
- csipet só
- 65 g kristálycukor
Töltelék:
- 150 g fehér csokoládé
- 50 g tejszín
- 30 g kókuszreszelék
Összeszitáltam a porcukrot és a mandula port. A csipet sóval félig felvertem a tojásfehérjét, majd hozzáadtam a kristálycukor felét, tovább vertem a habot majd hozzáadtam a cukor másik felét is és  készre vertem. A mandulás cukros keveréket a habhoz kevertem óvatosan, hogy homogén egyveleget alkossanak.
Habzsák segítségével, egy szilikon lapra 3,5 cm korongokat nyomtam. Fél órát pihentettem, majd 150 fokra melegített sütőben 9-10 perc alatt megsütöttem. (alsó-felső sütés légkeverés nélkül)
Közeben elkészítettem a fehércsokis ganache krémet: A tejszínt 1 percig forraltam hozzáadtam az apróra vagdalt fehér csokit és felolvasztottam benne, majd beleszórtam a kókuszreszeléket is. Néhányat kavartam rajta és kész.
A kihűlt krémmel összeragasztottam a macaronokat.

7 megjegyzés:

  1. Ezek gyönyörűek lettek. Gratula hozzájuk. Stílusosan kezdted a blogod, ha már Franciao-ban élsz, akkor macaron.

    amúgy az egyik nick-em nekem is Kormi. A tied hogy lett az? Már ha publikus.

    VálaszTörlés
  2. 4Gyerek! Köszi, szépen! A nickem a nevemből jött :-)(Kormos Anetta)

    VálaszTörlés
  3. Ja, így érthető ;)
    rám ex kollega ragasztotta, az igencsak sötét szembogaram miatt.

    VálaszTörlés
  4. KOrmi!
    Nem mondod, hogy az első macaronod?
    Ne máá, titkon bizti gyakoroltál:-)))
    Egyszerűen szuper:-)
    A tetején a "púpokat" vizezett kiskanállal el lehet lapítani, amikor még nem száradt meg.
    Ügyes vagy, gratulálok:-))

    VálaszTörlés
  5. Megnéztem a lapot nagyítva. az valami szuper, hogy nem terül el a massza a keret miatt és mind egyforma lesz:-)
    Szabad kérdezni, hogy mennyibe kerül?

    VálaszTörlés
  6. Gesztenye!
    :-)) Köszi szépen! A kiskanalas ötlet nagyon jó, legközelebb ha nem terül rendesen, kipróbálom. Egy lap ára 2,9 euro, 3,5 cm-es körökből 18 db van rajta. Van 5 cm-es körökből álló is azon csak 10 forma van, illetve van még nagyobb és a 3,5-től kisebb is. (Ezek is ugyanannyiba kerülnek)

    VálaszTörlés
  7. Köszi, kár, hogy nálunk nem lehet ilyet kapni:-))
    Várom a többi receptedet:-))

    VálaszTörlés